ÚJ HÍREK: - Új fejlécünk készítője: Bia Joy! Köszönjük neki! :)
- Nem leszek túl aktív, de nem felejtem el az oldalt! Jövök, mikor tudok!

2013. augusztus 25., vasárnap

Első bejegyzés + Sablonos történetek - avagy milyen sztorikat ne használj!

Tapsvihar, itt az első bejegyzés:D Ez egy különálló cikk vagymi, amit később akartam közzé tenni, de unatkoztam és gondoltam megírom.
# Mellesleg amíg a fejlécre várok, csináltam magamnak egyet! A képeket innen szereztem |X|
Vélemény?:D Én meg vagyok vele elégedve!
Hamarosan hozom a hétfői bejegyzést, mely elolvasása után talán annyira megutáltok, hogy azt a három feliratkozót is elveszítem, akiknek nagyon szépen köszönöm! Puszi nektek, csajok! ;)



Sablonos történetek - avagy milyen sztorikat ne használj!

Szerintem senkinek sem kell elmagyaráznom ezt a cikket. Már annyi sablon/tömegblog nőtte ki magát, és nem hiszem el, hogy csak az én csőrömet szúrja. Az most mellékes, hogy valakinek milyen az írásstílusa, tud/nem tud írni, de lássuk be:
- Akiknek nincs tehetsége az íráshoz, sablonokhoz nyúlnak!
- tisztelet a kivételnek -
Most nem fogom felhozni a One Directionos fiúkat, Justin Biebert vagy hasonló fanfic szereplőket. Hiszen nem csak egy fanfiction lehet sablonos, hanem egy különálló történet is.

Új csaj/pasi a gimiben: 
Te vagy az új lány/fiú a gimiben, mert nagyszüleidhez vagy más rokonaidhoz költöztél, hisz szüleid elhagytak/meghaltak/megölték őket stbstb. Bemutatkozol az osztálynak, új embereket ismersz meg és itt találkozol azzal a lánnyal/fiúval, aki más mint a többi. Ő bunkó veled, de idővel kiderül, hogy miért, a végén pedig egymás karjaiba borultok. ♥ Hacsak, nem jön egy harmadik szereplő is, így szerelmi háromszöggel (rosszabb esetben négyszöggel) van dolgunk.


Szerény vagyok, nincsenek barátaim:
Itt nem muszáj felhozni az új vagyok a gimiben, de az is elég gyakori. Szóval, itt általában lányokról van szó. Te vagy a szerény lány, aki nem mer fellépni az ellene irányuló gyűlölettel, nincsenek barátai, mindenki piszkálja és cukkolja, és a legtöbb esetben, még a szülei sem a legrendesebbek. Ilyenkor a lány (nem mindig) öngyilkosságra gondol, de akkor csodával határos módon, felfigyel rá valamiért a gimi leglazább és legjóképűbb fiúja, akit körbevesznek a barátok, és a csajok imádják. Ez a fiú összejön a lánnyal, nagy nehezen, de végül megtörténik, a kapcsolatuk közben pedig olyan kérdések merülnek fel a főhősnőben, hogy "Elég jó vagyok neki? Miért pont engem választott? Annyit szebb/jobb lány van rajtam kívül..."
És szakítanak!:( De persze újra összejönnek, mert miért lenne szomorú a vége? Happy end, rózsaszínfelhő, szerelem!

A kemény csaj/pasi:
Egy igazi menő fiú/lány vagy. Bulizol, drogozol, cigizel és minden nap más emberrel bújsz ágyba. Nem mindig, de ilyen helyzetekben is járhat a főszereplő suliba.
Szóval, igazi nagymenő vagy, aki nem hallgat másra, csak saját magára, a saját fejed után mész és nem egyszer, bajba is kerül, még a rendőrséggel is találkozhatsz. Aztán jön egy fiú/lány, aki segít kilépni a gödörből, és, hogy ezt a szerelmet meg tudd őrizni, abbahagyod ezt az életmódot. A fiú/lány viszont bajba kerül a kemény múltad miatt, aminek ugyebár kell egy drámai okának is lennie, például:
- Meghaltak a szüleid
- Megerőszakoltak/molesztáltak
- Meg akartak ölni
Hogy megvédd a fiút/lány, elhagyod őt, de ez nagyon rossz mindkettőtöknek, végül megbeszélitek és happy end.

És akkor most még is megemlítem az One Directiont, de csak egy picit:
One Dierction:
"Lécci ne írjatok rólam több sztorit!:("
- Harry Styles
A legsablonosabb 1D sztorik:
- A lány utálja a bandát, de aztán valahogy sorsuk összefonódik
- A lány imádja a bandát, sorsuk összefonódik
- Apuci, anyuci új munkát kapott, és költöznek Londonba
- A lánynak meghaltak a szülei, így költözik
- A lánynak autóbalesete lesz és elfelejt mindent
- A lány az utcán találkozik az egyik fiúval
- Valami menő kávézóban vagy étteremben találkoznak, valamelyikük pedig egy foltos pólóval lesz gazdagabb
- A lány az egyik fiú gyerekével terhes
- A lányt meg akarják erőszakolni/verni, de hirtelen megjelenik a megmentője, aki nem más, mint egy 1D tag
- A lány az egyik fiú rokona


Aki ilyesmi történeteken gondolkozik, azt verje bele a szép kis buksiját az asztalba és találjon ki valami eredetit!♥













5 megjegyzés:

  1. Szia!
    Engem annyira, annyira, de annyira idegesítenek a sablonsztorik! Az elején még jó volt, a történetek eredetik voltak, de a 1D fanfic-ek annyira elkoptak már, de vannak akik szinte csak azért is megpróbálkoznak vele, pedig úgysem tudnak kitörni a sablonból! Jó, bevallom, hogy van néhány kivétel, de amint az lenni szokott, akinek nem inge, ne vegye magára!
    Nagyon tetszett a bejegyzés, régóta vártam, hogy egy bloggerina megfogalmazza ezt a gondolatot!
    Üdv,
    Bia

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Bia!
      Egy értelmes bloggerina, adjunk hálát!:D
      Általában a sablonoknak van +100-as feliratkozójuk meg 20 kommentes részeik, ezért nem is igazán foglalkoznak az egyediséggel:D De az meg ne kezdjen blogot, aki csak az olvasók miatt ír!;)
      Köszönöm a véleményed, és, hogy írtál! :D

      Ölel,
      Faith F.

      Törlés
  2. Kedves Faith!

    Térdre borulok előtted, hogy te is - mint több bloggerina is - leírtad a sablonsztorik menetét, vonalát, él még akkor a remény, hogy nem mindegyik ember rajong, nyáladzik, nyávog a következő részekért a sablon sztorin alakuló blogokon.
    Hihetetlen, hogy mennyire elveszett az emberekben az egyediség, ami szomorú, mert a létszám csak nő, de az eredetiség, és a minőség pedig nagyon gyorsan csökken. Én pont akkor "jöttem" a nagy blogger világba, amikor ezekből a sztorikból (mint pl. folt a ruhán, utcán összeismerkedés, utálom/szeretem az 1D-t stb.) a blogok az elsőt járták... valami "fenetikus" végig nézni, hogy a hónapok alatt, hogy elterjed egy-egy ember ötlete, és ezt hogy tudják - az általában tehetségtelen írók (persze tisztelet a kivételnek) -, koppintani. Bevallom, egy blogom volt, ami sablonon épült fel (bár akkoriban még nem volt annyira elterjedve), az is már több hónapja, viszont én, prológus + 1. fejezet után bezártam. ÉS azért, mert láttam, hogy sokan indítanak azzal, ugyanazzal az alap ötlettel (és bár nem én találtam ki azt az alap sztorit) én mindenféleképpen újat, egyedit szerettem volna alkotni. Ebből kikövetkeztetve, meg egyáltalán nem értem, hogy egyes emberek, ki agyon csépelt sztorikat írnak (persze temérdek blogot olvasnak, és nyáladzanak érte - mert az úgy jó) minek folytatják? Nem látják, hogy az EGÉSZ blogger PONT UGYANOLYANNAL van tele? Bár lehet, hogy az intelligens emberekkel együtt azok is meghaltak, akik az egyediségre törnek.

    A blogod is mutatja, hogy te az egyediség híve vagy, ami nagyon jó. Azért is iratkoztam fel - első voltam, hihi *-* - mert látom benne a reményt. Köszönöm hogy megírtad:)

    Ölel,
    Miss Babe

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Miss Babe!
      Köszönöm, én is örülök neki, hogy egy véleményen vagyunk. Van egy mondás: "Csak a legnagyobbakat érdemes majmolni." Azaz, az ilyen semmilyen történet ötletekből nem is lehet élvezhető iromány. Bár saját véleményem szerint ezek az ötletek sem borzalmasak, sőt ... érdekesek, de szigorúan csak egyszer!
      Köszönöm, hogy írtál, fontos a véleményed!:)

      Ölel,
      Faith F.

      Törlés
  3. kedves Faith!
    Nem teljesen értek egyet veled. Lehet, hogx sablonsztori és vannak kötelező elemek a történet írása során, de nem egy olyan sztorit olvastam, ami klisés mivoltától függetlenül újraolvasásért kiált. szerintem egy jó sztori nem csak a vázától függ, hanem attól is, ki és hogyan vonja be ezt a "vázat" a történetével (:
    ölel, Daisy

    VálaszTörlés